Realizacja projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu Gminy Pisz”
Nasza szkoła realizuje projekt
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu Gminy Pisz”
współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
(Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych)
Uczestnikami Projektu są uczniowie ze zdiagnozowanymi trudnościami
W ramach projektu szkoła prowadzi następujące rodzaje zajęć:
1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami czytaniu i pisaniu
Prowadzący: Beata Wysocka
Przewidziano na ich prowadzenie 30 godzin lekcyjnych.
Program ukierunkowany jest na potrzeby dzieci mających trudności z opanowaniem umiejętności czytania i pisania. Jego celem jest niwelowanie trudności i niepowodzeń szkolnych poprzez usprawnienie percepcji słuchowej, wzrokowej, ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej i sprawności manualnej, doskonalenie techniki czytania, utrwalenie zasad pisowni.
2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
Prowadzący: Ewa Stachelek
Przewidziano na ich prowadzenie 30 godzin lekcyjnych.
Na zajęciach dzieci będą usprawniały się w zakresie:
- rozpoznawania i konstruowania figur geometrycznych,
- orientacji przestrzennej,
- klasyfikowania obiektów,
- różnych sposobów przeliczania elementów i określania liczebności zbiorów,
- kształtowania pojęcia liczby naturalnej,
- obliczania sum i różnic w dostępnym uczniom zakresie,
- zapisywania czynności rachunkowych w formie działań matematycznych,
- logicznego myślenia
3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
Przewidziano na ich prowadzenie 30 godzin zegarowych.
Prowadzący: Renata Kowalczyk
Celami zajęć terapii logopedycznej są:
- usprawnianie narządów mowy (pionizacja języka, mięśnia okrężnego warg),
- rozwój mowy w dwóch płaszczyznach: nadawania informacji oraz odbioru informacji,
- prawidłowe kształtowanie pojęć,
- nauka wyrazistości artykulacji,
- poprawa rozumienia wypowiedzi,
- kształtowanie umiejętności odbioru informacji dla usprawniania procesu porozumienia się,
- rozwijanie słuchu przez rozpoznawanie, różnicowanie głosów zwierząt, różnicowanie rytmu,
- ukształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów społecznych,
- wyrównywanie dysharmonii rozwojowych przez stymulowanie rozwoju psychoruchowego dziecka,
- rozwijanie sprawności manualnej i motorycznej,
- rozwijanie procesów myślenia, np.: wykrywanie różnic i podobieństw, analiza i synteza, klasyfikowanie, uogólnianie, kształtowanie pojęć.
Pomoce dydaktyczne
Nauczyciele realizujący projekt korzystają z bogatego zestawu pomocy do każdego rodzaju zajęć. Zostały one zakupione w ramach projektu. Pomoce cechuje wysoka jakość wykonania, i estetyka. Nauczyciele doceniają ich wartość merytoryczną. Dzieci bardzo chętnie sięgają po nie. Pomoce umożliwiają zorganizowanie zajęć indywidualnych jak i pracy grupowej i, co najważniejsze, pomagają w korygowaniu dysfunkcji i przezwyciężaniu trudności.
Harmonogram zajęć w ramach projektu
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej
Imię i nazwisko nauczyciela |
PN |
WT |
ŚR |
CZW |
PT |
SO |
Ewa Stachelek |
|
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych 12.15-13.00 |
|
|
|
|
Beata Wysocka |
|
|
Zajęcia dla dzieci z trudnościami czytaniu i pisaniu 12.15-13.00 |
|
|
|
Renata Kowalczyk |
|
|
|
|
|
zajęcia logoped. dla dzieci z zaburzeniami mowy 8.30-12.30 |